*

ニューヨーク市長がUberの台数制限案を引っ込めたという記事 July 22, 2015  De Blasio Drops Plan for Uber Cap

De Blasio Drops Plan for Uber Cap After long, bitter public debate.
By Simone Wilson (Patch Staff) – July 22, 2015 5:10 pm ET

19000台のUber車両に制限を加える案を市議会に提案することを断念して、実情調査を行うこととした。Uberが提供するJOBが制限されることに反対する意見が強く存在するからである。なお、記事の中にもあるように、the for-hire industry and partner with Uber Uberは車庫待ち営業車と認識されている。このことを理解しておかないと、誤解してしまう。

New York City Mayor Bill De Blasio has decided that for now, the city won’t cap the number of private drivers working for the Uber ride service in NYC.
The deal, first reported by the New York Times and confirmed to Patch by the involved parties, comes just one day before De Blasio planned to bring a proposed Uber cap to vote at City Hall.
Under the city’s plan, which included two different bills, Uber wouldn’t have been allowed to add more than 200 cars to its current fleet of 19,000 over the next year. City Hall would have used the time to study the effects of ridesharing services on traffic and pollution.
In its vicious counter-campaign, Uber has accused De Blasio of bowing to the city’s yellow-cab union. The company has argued that City Hall’s cap would deprive nearly 10,000 New Yorkers of jobs as Uber drivers.
But at least for now, that scenario has been set aside.
“The City will move forward with a traffic study, to conclude at the end of November, to examine the impact of Uber and the for-hire vehicle industry on traffic congestion on New York City streets,” says Deputy Mayor Anthony Shorris in a statement sent to Patch.
“The cap legislation currently before the City Council will be tabled throughout the traffic study process,“ he says.
Get free real-time news alerts from the Fort Greene-Clinton Hill Patch.

SUBSCRIBE
Part of the agreement is that throughout the four-month study, Uber has agreed to share company information “above and beyond what has previously been provided,” according to Shorris.
He says Uber has also agreed to “maintain its approximate current rate of growth and not flood the streets with new licenses and vehicles.”
Josh Mohrer, general manager of Uber, likewise confirms the deal in a statement sent to Patch:
“We’re pleased to have reached an agreement with Mayor de Blasio’s administration and the City Council to collaborate on a joint transportation study and to work together on ways to continue expanding economic opportunity, mobility and transportation access in the city. We are pleased new drivers will continue to be free to join the for-hire industry and partner with Uber. Together, we can build an even better, more reliable transportation system. This is great news for all New Yorkers, including Uber riders and drivers.”
According to the deputy mayor, the city will use the four-month study as an opportunity to review the entire taxi, for-hire vehicle and livery industries.
This is a developing story. Refresh the page for updates.

関連記事

no image

上田卓爾「明治期を主とした「海外観光旅行」について」名古屋外国語大学現代国際学部 紀要第6号2010年3月を読んで

上田氏の資料に基づく考察には鋭いものがあり、観光とTOURISMの関係についての議論を発展させる意味

記事を読む

5月17日、18日 バーレーン

〇17日 バーレンの入国審査。ビザがないのでどのレーンかわからず、皆が右往左往。それらしき列は

記事を読む

no image

quora 中世、近世のヨーロッパで、10代の女性がどのような生活を送っていたのか教えてくれませんか?貴族階級/庶民とそれぞれ、何をしていたのでしょうか?

何で10代の女性限定なのかよくわかりませんが、知っている範囲で。 中世の庶民は、ほぼ

記事を読む

no image

日経新聞2019年5月18日見出し「池袋暴走の87歳、ミス否定 「ブレーキ踏んだ」説明」へのTanaka Yukoh氏のNewspicksのコメントが秀逸ですが、イイネは少ないです。紹介します。

大変痛ましく残念な事件ですが。ただ、こういうのは御遺族もおられる事ですから、どうぞ冷静に。

記事を読む

no image

『科学の罠』長谷川英祐著「分類の迷宮」という罠 を読んで

観光資源論というジャンルが観光学にはあるが、自然観光資源と文化観光資源に分類する手法に、私は異議を唱

記事を読む

no image

広告だけに収入を求める無償タクシーの報道

https://news.nifty.com/article/economy/business/12

記事を読む

no image

東日本震災時に問題視された略奪の限りを尽くしていた火事場泥棒

https://matome.naver.jp/odai/2150962666730148001

記事を読む

no image

観光資源の評価に係る例 米国の有名美術館に偏り、収蔵作品は「白人男性」に集中

https://www.technologyreview.jp/s/117648/more-th

記事を読む

no image

国際観光収支の黒字に意味があるのか?

観光基本法が全面改正された法制上の大きいな理由は、中央集権規定の廃止であった。農業基本法等戦後成立し

記事を読む

Mauritius (143)     February 15, 2019

When I was in a hotel in Seychelles, an email cam

記事を読む

『国際報道を問いなおす』杉田弘毅著 筑摩書房2022年

 ウクライナ戦争が始まって以来、日本のメディアもSNSもこの話題を数

no image
ナゴルノカラバフ

https://youtu.be/9wLg9RCqwDA h

no image
世界人流・観光施策風土記北米編 ナバホ

https://youtu.be/o7AS2KHsxaA 米海

no image
イーフー・トゥアン

イーフー・トゥアンの中で最も読まれるべき著作。『トポフィリア』よりも

no image
動画で見る世界人流・観光施策風土記 アセアン・インド編 2022.9.10 カンチャナブリ

◎旅行計画中は、陰性証明がないと日本に入国できなかったので、バンコク

→もっと見る

PAGE TOP ↑