*

ニューヨーク市長がUberの台数制限案を引っ込めたという記事 July 22, 2015  De Blasio Drops Plan for Uber Cap

De Blasio Drops Plan for Uber Cap After long, bitter public debate.
By Simone Wilson (Patch Staff) – July 22, 2015 5:10 pm ET

19000台のUber車両に制限を加える案を市議会に提案することを断念して、実情調査を行うこととした。Uberが提供するJOBが制限されることに反対する意見が強く存在するからである。なお、記事の中にもあるように、the for-hire industry and partner with Uber Uberは車庫待ち営業車と認識されている。このことを理解しておかないと、誤解してしまう。

New York City Mayor Bill De Blasio has decided that for now, the city won’t cap the number of private drivers working for the Uber ride service in NYC.
The deal, first reported by the New York Times and confirmed to Patch by the involved parties, comes just one day before De Blasio planned to bring a proposed Uber cap to vote at City Hall.
Under the city’s plan, which included two different bills, Uber wouldn’t have been allowed to add more than 200 cars to its current fleet of 19,000 over the next year. City Hall would have used the time to study the effects of ridesharing services on traffic and pollution.
In its vicious counter-campaign, Uber has accused De Blasio of bowing to the city’s yellow-cab union. The company has argued that City Hall’s cap would deprive nearly 10,000 New Yorkers of jobs as Uber drivers.
But at least for now, that scenario has been set aside.
“The City will move forward with a traffic study, to conclude at the end of November, to examine the impact of Uber and the for-hire vehicle industry on traffic congestion on New York City streets,” says Deputy Mayor Anthony Shorris in a statement sent to Patch.
“The cap legislation currently before the City Council will be tabled throughout the traffic study process,“ he says.
Get free real-time news alerts from the Fort Greene-Clinton Hill Patch.

SUBSCRIBE
Part of the agreement is that throughout the four-month study, Uber has agreed to share company information “above and beyond what has previously been provided,” according to Shorris.
He says Uber has also agreed to “maintain its approximate current rate of growth and not flood the streets with new licenses and vehicles.”
Josh Mohrer, general manager of Uber, likewise confirms the deal in a statement sent to Patch:
“We’re pleased to have reached an agreement with Mayor de Blasio’s administration and the City Council to collaborate on a joint transportation study and to work together on ways to continue expanding economic opportunity, mobility and transportation access in the city. We are pleased new drivers will continue to be free to join the for-hire industry and partner with Uber. Together, we can build an even better, more reliable transportation system. This is great news for all New Yorkers, including Uber riders and drivers.”
According to the deputy mayor, the city will use the four-month study as an opportunity to review the entire taxi, for-hire vehicle and livery industries.
This is a developing story. Refresh the page for updates.

関連記事

no image

聴覚   空間の解像度は視覚が強く、時間の分解度は聴覚が強い。人間の脳は、より信用できる方に重きを置いて最終決定する

人間の脳は、より信用できる方に重きを置いて最終決定する 聴覚が直接情動に訴えかけるのは、大脳皮質

記事を読む

no image

ピアーズ・ブレンドン『トマス・クック物語』石井昭夫訳

p.117 観光tourismとは、よく知っているものの発見 旅行travelとはよく知られていな

記事を読む

no image

ふるまいよしこ氏の尖閣報道と観光

ふるまいよしこさんの記事は長年読ませていただいている。 大手メディアの配信する記事より、信頼できる

記事を読む

no image

世界最古の生命体(ブリストル・コーンパイン)

BBCを聴いていて、世界最古の生命体のことを放送していた。 英語の勉強のつもりで聞いているのだが、

記事を読む

no image

Analysis and Future Considerations on Increasing Chinese Travelers and International Travel & Human Logistics Market (1)④

Ⅲ Human Logistics situation in the ASEAN-Pacific r

記事を読む

Directionality of the discussion about Uber and Airbnb in Japan

1 Appearance of the sharing economy theory 1)Shar

記事を読む

no image

自己手配時に知っておくべき「国際航空運賃」の計算方法

今日の国際航空運賃が出来上がるまでには歴史があったと考えられる。勉強していないので知らないが、国際海

記事を読む

no image

二月五日チームネクスト総会講演「総合生活移動産業の今後の展望」(45分)趣旨 人流・観光研究所長 寺前秀一

二月五日チームネクスト総会講演「総合生活移動産業の今後の展望」(45分)趣旨 人流・観光研究所長 

記事を読む

no image

保護中: 意識と量子力学とAI

量子力学には興味はあるものの、私の頭では理解できないことはわかっている。でも、わかりやすい解説がある

記事を読む

no image

定額使い放題社会の先にあるもの 

「お金のない社会があったら」は、近年では忘れかけられているテーマです。共産主義国家が崩壊したことが原

記事を読む

PAGE TOP ↑