Yellowcabの危機から発したタクシーアプリ?Taxi-hailing app takes on Uber with a new weapon Curb, owned by Verifone, will debut its new feature in April
公開日:
:
最終更新日:2016/11/25
配車アプリ
Technology NEWS › TECHNOLOGY March 23, 2016 Updated 03/23/2016
http://www.crainsnewyork.com/article/20160323/TECHNOLOGY/160329946
After being caught like a deer in Uber’s headlights for the past five years, the taxi industry appears to be waking up.
Verifone Taxi Systems announced Wednesday that its recently acquired cab-hailing app Curb will soon launch in New York with an advance-booking feature—the first of its kind among the city’s myriad ride-hailing apps.
Verifone operates payment systems and backseat TVs in about 14,000 New York City taxis—including about half of all yellow cabs—and already has a cab-hailing app, Way2Ride. Curb, which it bought in October, operates in 60 cities and gives the company a national footprint. Verifone is integrating the two apps and will “sunset” Way2Ride by the end of the year, said Amos Tamam, the company’s senior vice president, in an interview.
Curb—and its advance-booking feature—will roll out on a limited trial basis during the next few weeks and become available across the city in April.
In addition to Verifone’s apps, competitor Creative Mobile Technologies, or CMT—which has its TVs and payment systems in the other half of all city yellow cabs—launched e-hailing app Arro last September. And another app, Karhoo, will launch next month in partnership with Verifone’s cabs and a slew of livery-car services.
Verifone is working on integrating Curb with rival CMT’s system so that the app will hail rides from all 22,000 yellow and green cabs in the city. Tamam said he expected the integration to be done by mid-summer.
He added that in addition to its advance-booking feature, Curb has the advantage of consistent, metered rates: unlike Uber, cabs don’t have surge pricing.
“It doesn’t matter about the time of day, or if it’s raining,” Tamam said. “And when we integrate with CMT, that’s double the number of cabs. When the user can hit a button and get a cab in two minutes, that’s a better service.”
関連記事
-
-
動画で見る世界人流観光施策風土記 シェアリング・エコノミー論議の方向性 ~貸切と乗合の相対化~
1 シェアリング・エコノミー論の登場 (1) 人流市場のシェアリング・エコノミー論 1970年代
-
-
🌍🎒 🚖シニアバックパッカーの旅 動画で見る世界人流観光施策風土記 マニラの観光事情 シェアリング体験とダークツーリズム
1マニラのライドシェリング事情 マニラのライドシェア動画 https://www.faceb
-
-
googleタクシーの記事
日経新聞にGoogleの無料送迎タクシーの記事が出ていた。概念そのものはすでに周知のことで、私も講義
-
-
November 4, 2016 Survey report No.4 on taxi dispatch application and tourism advertisement in New York by Japanese taxi business CEOs
◎ Taxi & Limousine Commission In the morning, we
-
-
乗り放題航空サービスの記事
乗り放題航空サービスがonegoにより始まった。過去にもこの種のサービスが行われてきた。日本でも全日
-
-
侮辱されたUber運転手の報道と欧州での訴訟報道
CNNは、NYPD警官がアメリカに来て2年のUber運転手を侮辱しているニュースを流しています。NY
-
-
定額使い放題社会の先にあるもの
「お金のない社会があったら」は、近年では忘れかけられているテーマです。共産主義国家が崩壊したことが原
-
-
🌍🎒 🚖シニアバックパッカーの旅 2019年9月11日 チームネクスト 清華大学やDiDiで考えさせられた無人運転車
筆者の参加しているタクシー事業者等の研究グループ(チームネクスト)で、恒例の海外視察に参加した。
-
-
Google日本とBRIDJセミナー
1月28日Google日本の陣内裕樹氏に面談させてもらい、六本木ヒルズのオフィスを見せていただきまし
-
-
Chicago TAXI APP 米国自治体が公式タクシーアプリを採用した例
http://chicagoinno.streetwise.co/2016/01/04/chicag