Yellowcabの危機から発したタクシーアプリ?Taxi-hailing app takes on Uber with a new weapon Curb, owned by Verifone, will debut its new feature in April
公開日:
:
最終更新日:2016/11/25
配車アプリ
Technology NEWS › TECHNOLOGY March 23, 2016 Updated 03/23/2016
http://www.crainsnewyork.com/article/20160323/TECHNOLOGY/160329946
After being caught like a deer in Uber’s headlights for the past five years, the taxi industry appears to be waking up.
Verifone Taxi Systems announced Wednesday that its recently acquired cab-hailing app Curb will soon launch in New York with an advance-booking feature—the first of its kind among the city’s myriad ride-hailing apps.
Verifone operates payment systems and backseat TVs in about 14,000 New York City taxis—including about half of all yellow cabs—and already has a cab-hailing app, Way2Ride. Curb, which it bought in October, operates in 60 cities and gives the company a national footprint. Verifone is integrating the two apps and will “sunset” Way2Ride by the end of the year, said Amos Tamam, the company’s senior vice president, in an interview.
Curb—and its advance-booking feature—will roll out on a limited trial basis during the next few weeks and become available across the city in April.
In addition to Verifone’s apps, competitor Creative Mobile Technologies, or CMT—which has its TVs and payment systems in the other half of all city yellow cabs—launched e-hailing app Arro last September. And another app, Karhoo, will launch next month in partnership with Verifone’s cabs and a slew of livery-car services.
Verifone is working on integrating Curb with rival CMT’s system so that the app will hail rides from all 22,000 yellow and green cabs in the city. Tamam said he expected the integration to be done by mid-summer.
He added that in addition to its advance-booking feature, Curb has the advantage of consistent, metered rates: unlike Uber, cabs don’t have surge pricing.
“It doesn’t matter about the time of day, or if it’s raining,” Tamam said. “And when we integrate with CMT, that’s double the number of cabs. When the user can hit a button and get a cab in two minutes, that’s a better service.”
関連記事
-
-
ニューヨークのタクシー王の記事
http://www.crainsnewyork.com/article/20180615/TRAN
-
-
「ハイヤー配車サービス「UBER」、韓国ではついに法違反で関係者立件」という報道とそれに対するコメント
ネットで下記の報道が流れている。 http://itpro.nikkeibp.co.jp/at
-
-
「相乗り」「乗合」ライドシェア及びタクシー乗り放題制度(「タクシー定期券」)に関する大いなる誤解
2001年『モバイル交通革命』を出版したときに、乗り放題制度を提唱し、その前提にはライドシェアを置い
-
-
新経済連盟の提言 「ライドシェア新法」の提案 に関する感想
新経済連が提案をしている。事務局から親切にも直接送っていただいた。役所の後輩が中心で活躍しているので
-
-
November 3, 2016 Survey report No.3 on taxi dispatch application and tourism advertisement in New York by Japanese taxi business CEOs
We visited the New York City Tourism Board.
-
-
🌍🎒 🚖シニアバックパッカーの旅 ロンドン配車アプリ調査④ Addison Lee社における配車アプリ
Addison Lee社ではCOOのMS. Catherine Faiers氏から説明を頂いた。
-
-
🌍🎒 🚖シニアバックパッカーの旅 チームネクスト・モスクワ調査(9月8日~12日)①(市内視察)
承前 チームネクストによるモスクワのライドシェア調査の帰りに、折角だからウクライナのチェルノブイリ
-
-
🌍🎒 🚖シニアバックパッカーの旅 2018年9月12日 チームネクストモスクワ調査⑥ モスクワ市交通局等
モスクワ市の国際局の取り計らいで交通局及び観光局を訪問し、意見交換した。観光局からは最近のモスク
-
-
November 2, 2016 Survey report No.2 on taxi dispatch application and tourism advertisement in New York by Japanese taxi business CEOs
We went to the New York Times. In the New York
-
-
🌍🎒 🚖シニアバックパッカーの旅 韓国、台湾、香港等 運転手付きレンタカー制度の活躍 旅宅便(日本)は運行管理形式
済州島に行く機会があり、下調べをしているうち、運転手付きレンタカー制度が韓国には存在することに気が付
