*

Yellowcabの危機から発したタクシーアプリ?Taxi-hailing app takes on Uber with a new weapon Curb, owned by Verifone, will debut its new feature in April

公開日: : 最終更新日:2016/11/25 配車アプリ

Technology NEWS › TECHNOLOGY March 23, 2016 Updated 03/23/2016
http://www.crainsnewyork.com/article/20160323/TECHNOLOGY/160329946

After being caught like a deer in Uber’s headlights for the past five years, the taxi industry appears to be waking up.
Verifone Taxi Systems announced Wednesday that its recently acquired cab-hailing app Curb will soon launch in New York with an advance-booking feature—the first of its kind among the city’s myriad ride-hailing apps.
Verifone operates payment systems and backseat TVs in about 14,000 New York City taxis—including about half of all yellow cabs—and already has a cab-hailing app, Way2Ride. Curb, which it bought in October, operates in 60 cities and gives the company a national footprint. Verifone is integrating the two apps and will “sunset” Way2Ride by the end of the year, said Amos Tamam, the company’s senior vice president, in an interview.
Curb—and its advance-booking feature—will roll out on a limited trial basis during the next few weeks and become available across the city in April.
In addition to Verifone’s apps, competitor Creative Mobile Technologies, or CMT—which has its TVs and payment systems in the other half of all city yellow cabs—launched e-hailing app Arro last September. And another app, Karhoo, will launch next month in partnership with Verifone’s cabs and a slew of livery-car services.
Verifone is working on integrating Curb with rival CMT’s system so that the app will hail rides from all 22,000 yellow and green cabs in the city. Tamam said he expected the integration to be done by mid-summer.
He added that in addition to its advance-booking feature, Curb has the advantage of consistent, metered rates: unlike Uber, cabs don’t have surge pricing.
“It doesn’t matter about the time of day, or if it’s raining,” Tamam said. “And when we integrate with CMT, that’s double the number of cabs. When the user can hit a button and get a cab in two minutes, that’s a better service.”

関連記事

ニューヨークのタクシーから予測すること ロボットタクシーよりも外国人運転者

VOAのニュースで、2016年4月の市議会で、外国語で与えられるべきタクシーライセンスを取得

記事を読む

🌍🎒 🚖シニアバックパッカーの旅 動画で見る世界人流観光施策風土記 マニラのタクシー、ライドシェア、レンタカー事情  ~第三回チームネクスト海外調査 ~

https://lh3.googleusercontent.com/2I9kWuYbrKfmTUWG

記事を読む

🌍🎒 🚖シニアバックパッカーの旅 ロンドン配車アプリ調査⑥(まとめ) 人流サードパーティ(3PHL)の将来

人流を考察していると絶えず物流の世界を追いかけていると感じる。コンテナの出現により海運同盟が崩壊し、

記事を読む

配車アプリー今年を総括するー総合生活移動サービスの将来

配車アプリが登場した当初はネット社会では大歓迎で、Uber等の企業評価額も天井知らずでした。欧州でタ

記事を読む

🌍🎒 🚖シニアバックパッカーの旅 動画で見る世界人流観光施策風土記 2016年11月2日 チームネクスト合宿 in ニューヨーク 2日目 夜のバスツアー 

旅行の手配をしてくれたJTB職員の勧めで、夜のニューヨーク観光バスツアーに参加した。

記事を読む

🌍🎒 🚖シニアバックパッカーの旅 11月2日 チームネクスト合宿 in ニューヨーク 2日目 ニューヨークタイムズ観光部訪問

11月2日 朝は、ニューヨークタイムズ社に行く。タクシーJapanの熊沢さんが立派な説明資料を

記事を読む

no image

GetTaxi  Via (company)  YANDEX

Gett, previously known as GetTaxi, is a global on-

記事を読む

中国における配車アプリの動向

今後の外国人旅行者の増大を考慮すると、中国における配車アプリの動向は日本も無視できない影響力をもつも

記事を読む

no image

『日本のタクシー産業』(太田和博等編著)の読後感想 

表記著作物は日本交通学会で表彰されており、目を通してみたが、 タクシー協会関係者を交えた勉強会をも

記事を読む

London Car Dispatch App Report ⑥  Expectation to the birth of Human Logitics Company Through Car Dispatch App

The word "human logistics” which is newly coined b

記事を読む

AIに聞く、甘利俊一博士の「脳・心・人工知能」を参考にした、『観光資源反応譜』の提案

人流・観光に関する学生用の教科書として、amazonのkindleで『

シリア、リビア旅行前によむ『アラブが見たアラビアのロレンス』

日本人の一般的な英国のイメージは、映画「アラビアのロレンス」に

『脳・心・人工知能』甘利俊一著講談社BLUEBACKS メモ

AIの基本技術は深層学習とそれに付随して強化学習 そのあと出現した生成

no image
🕌🎒2025シニアバックパッカー国連加盟国192か国達成の旅 190か国目イエメン

  Facebook投稿文 https://www.faceb

no image
🕌🎒 2025シニアバックパッカー国連加盟国192か国達成の旅 189か国目アフガニスタン カブール

facebook投稿文 2025年7月15日 成田を午後5時に

→もっと見る

PAGE TOP ↑