*

Yellowcabの危機から発したタクシーアプリ?Taxi-hailing app takes on Uber with a new weapon Curb, owned by Verifone, will debut its new feature in April

公開日: : 最終更新日:2016/11/25 配車アプリ

Technology NEWS › TECHNOLOGY March 23, 2016 Updated 03/23/2016
http://www.crainsnewyork.com/article/20160323/TECHNOLOGY/160329946

After being caught like a deer in Uber’s headlights for the past five years, the taxi industry appears to be waking up.
Verifone Taxi Systems announced Wednesday that its recently acquired cab-hailing app Curb will soon launch in New York with an advance-booking feature—the first of its kind among the city’s myriad ride-hailing apps.
Verifone operates payment systems and backseat TVs in about 14,000 New York City taxis—including about half of all yellow cabs—and already has a cab-hailing app, Way2Ride. Curb, which it bought in October, operates in 60 cities and gives the company a national footprint. Verifone is integrating the two apps and will “sunset” Way2Ride by the end of the year, said Amos Tamam, the company’s senior vice president, in an interview.
Curb—and its advance-booking feature—will roll out on a limited trial basis during the next few weeks and become available across the city in April.
In addition to Verifone’s apps, competitor Creative Mobile Technologies, or CMT—which has its TVs and payment systems in the other half of all city yellow cabs—launched e-hailing app Arro last September. And another app, Karhoo, will launch next month in partnership with Verifone’s cabs and a slew of livery-car services.
Verifone is working on integrating Curb with rival CMT’s system so that the app will hail rides from all 22,000 yellow and green cabs in the city. Tamam said he expected the integration to be done by mid-summer.
He added that in addition to its advance-booking feature, Curb has the advantage of consistent, metered rates: unlike Uber, cabs don’t have surge pricing.
“It doesn’t matter about the time of day, or if it’s raining,” Tamam said. “And when we integrate with CMT, that’s double the number of cabs. When the user can hit a button and get a cab in two minutes, that’s a better service.”

関連記事

🌍🎒 🚖シニアバックパッカーの旅 動画で見る世界人流観光施策風土記 2016年11月1日 チームネクスト合宿 in ニューヨーク 1日目

チームネクストでニューヨーク合宿を行った。メンバーにタクシージャパンの熊沢氏が参加されたので、ロンド

記事を読む

🌍🎒 🚖シニアバックパッカーの旅 ロンドン配車アプリ調査⑤ Uberが投げかけた問題~スピード感の違い~

① Uberへの配車依頼 タブレットから日本でダウンロードしたUberのappにより予

記事を読む

no image

livery stable とlivery cars 流し営業の歴史

図書館から「真昼の決闘(ハイヌーン)」を借りてきて見た。 そのなかで、Livery stapleの

記事を読む

no image

自動運転車とドローン

渋谷のスクランブル交差点を見ていると、信号が青の間の短い時間に、大勢の人が四方八方から道路を横断して

記事を読む

no image

ニューヨーク市長がUberの台数制限案を引っ込めたという記事 July 22, 2015  De Blasio Drops Plan for Uber Cap

De Blasio Drops Plan for Uber Cap After long, bitt

記事を読む

動画で見る世界人流観光施策風土記 シェアリング・エコノミー論議の方向性 ~貸切と乗合の相対化~

1 シェアリング・エコノミー論の登場 (1) 人流市場のシェアリング・エコノミー論 1970年代

記事を読む

no image

31日日経新聞のMaaS出羽守記事にはがっかり

9月9日から北京のライドシェアDIDIの視察に出かける。その前に、DIDIの若者を紹介してもらっ

記事を読む

no image

ヘルシンキのシェアリングエコノミー・サービス「Whim」

ヘルシンキのWhimがNewspicksで取り上げられて、好意的なコメントが多かった http:/

記事を読む

London Car Dispatch App Report ⑤ Uber

  We reserve the Uber from tablet.  

記事を読む

🌍🎒 🚖シニアバックパッカーの旅 ロンドン配車アプリ調査② 前提となる予備知識とロンドンの配車アプリビジネス事情どう

○日本との違い ロンドンのタクシー制度は日本と根本的に2点異なることを理解しておく必要がある。

記事を読む

PAGE TOP ↑