*

Manuscript for NPO corporation Japan Now  What was visible from a trip in the southern part of the continent of Africa

公開日: : 最終更新日:2023/05/21 シニアバックパッカーの旅

From 10th to 27th February 2019, I traveled to 14 countries in the southern part of Africa. I made all arrangements with my own confidence by making use of Google flights for aircraft reservations, Booking.com for in-house arrangements and Viator for local tours. Although there were 23 times to board the aircraft, I got used to it, so I never made a reservation mistake or change. Since airline companies also provide information such as electronic check-in, large failures are no longer occurring.

Even so, I am surprised by the high air fares in Africa, and I am surprised that the tax is higher than that. I was also bothered by my visa acquisition. The reason why the number of foreign visitors to Japan increased sharply was that the traveler was able to realize that the sense of inexpensiveness of air fares and the abolition of visas etc are great.

  When I traveled in ASEAN countries at that time, infrastructure development was delayed and I was surprised by traffic congestion. In addition, sanitary condition was not good, too much attention to meals etc.  But the city and people in the city were lively.  In the future, LCC will be introduced to African countries, and ordinary people will be going out for overseas trips as well.

  The difference in the presence of Japan, China and Korea in central and southern Africa was recognized again.  When I was walking down the street, I was greeted in Nihao and Chinese without exception.  It was about time that I was invited to speak in Japanese when I showed my passport at the immigration.  I do not see Japanese even though I see Chinese in display on the cabin. At the airport, I also saw an indication that it was built with the help of the Chinese government.

In the Namib Desert I participated in the local tour of the local 2 nights 3 days. A total of 13 people, I was the oldest adopter of the tears. Young people from Singapore, Korea, Hong Kong etc were also participating. In the area, I saw many Korean tourists as there are tour companies dedicated to Koreans. When I introduce myself, Shuichi makes it difficult to pronounce and to say sushi. As everyone knows sushi, the participants soon learned my name. It may be more famous than Toyota. On the television, Dragon Ball and Pokemon were also on air. I realized that the fact that inbound (simultaneous outbound) is exciting is a phenomenon occurring all over the world.

関連記事

🗾シニアバックパッカーの旅 2014年2月17日、18日 沖縄 西表島など

米軍占領下の沖縄貨幣経済 B円 B円(ビーえん)は、1945年から1958年9月まで、米

記事を読む

🌍🎒シニアバックパッカーの旅  2014年2月 ボリビア(国連加盟国61)ラパス

ラパスからウユニ湖に行き、ウユニ湖からラパスに戻る。  ラパスからサンチャゴに戻る途中、アタカマ砂漠

記事を読む

🌍🎒シニアバックパッカーへの道 2007年3月30~31日 カンボジャ(国連加盟国33か国目)シェムリアップ

GOOGLEPHOTOアルバム2007年3月30~31日カンボジャ・シムリアップ https:

記事を読む

🌍🎒シニアバックパッカーの旅 カタール(再訪 国連加盟国58か国目)経由 2017年5月4日、5日 マルタ(国連加盟国86か国目)

〇羽田発 5月3日夜21:44浜松町発のモノレールで国際線ターミナル駅を目指す。9:59着。早めに

記事を読む

no image

🌍🎒シニアバックパッカーへの道 1997年3月7日~14日 物流企画課長 香港・ベトナム(国連加盟国22か国目)

貨物流通企画課長時代に、ベトナム政府に物流合理化についての講義をするという名目の海外調査が実施され、

記事を読む

🌍🎒シニアバックパッカーへの道 1977年(大阪陸運局時代)、2005年(パナウェイ棚田)、2017年(ライドシェア、スラム観光)フィリピン(国連加盟国3か国目)

1977年4月鉄道監督局から大阪陸運局総務部企画課長に赴任した。鉄道監督局時代は、国鉄全線乗車券、当

記事を読む

CUBA③ 10th NOV 2016  Havana Train Station  & Flight Cancellation

Morning walk. I went out to the train station and

記事を読む

🌍🎒シニアバックパッカーの旅 2022年4月21日 イタリア全般 

イタリア統一戦争 https://www.youtube.com/watch?v=yanFLz

記事を読む

🌍🎒シニアバックパッカーの旅 2017年5月11日 コソボ五輪5(🏳‍🌈⓫国連未加盟)5時間の旅

マケドニアのホテルにメールをしたら、150ユーロで空港送迎+コソボ往復を引き受けてくれた。ドライバの

記事を読む

no image

🌍🎒2024シニアバックパッカー地球一周の旅 東京→スリランカ→パリ skiplagged

https://photos.google.com/share/AF1QipPjAyuZDYSJnG

記事を読む

no image
🌍🎒2024シニアバックパッカー南極太平洋諸国の旅 福建省(24番目)厦門

中国渡航にビザが必要な段階で計画したので、金門島から廈門に渡る

🌍🎒シニアバックパッカー南極太平洋諸国の旅 台湾省🏳‍🌈 金門島

  昨夜桃園空港から台北駅に鉄道で移

no image
🌍🎒シニアバックパッカー南極太平洋諸国の旅 台湾省🏳‍🌈 台北

国連加盟国第一か国目は中国。1970年に香港、台湾と旅行した。当時は、

🌍🎒2024シニアバックパッカー南極太平洋諸国の旅 パラオ共和国(国連加盟国188か国目)

    2024年12月4日早朝マニラから

🌍🎒2024シニアバックパッカー南極太平洋諸国の旅 セブ・マクタン島

youtubeで、マゼランの世界一周を 取り上げた動画があり、船

→もっと見る

PAGE TOP ↑