*

マニラのUber報道 Number of Uber, Grab vehicles shocks LTFRB

公開日: : 最終更新日:2023/05/30 ライドシェア

http://newsinfo.inquirer.net/919650/number-of-uber-grab-vehicles-shocks-ltfrb

Grab Philippines country head Brian Cu for his part said of the 52,398 Grab cars, only 3,000 to 4000 have provisional authority from the LTFRB.
Delgra lamented that Uber and Grab during a previous hearing with the LTFRB said each of these companies only have 28,000 vehicles plying Metro Manila streets.
“During the July hearing, they have about 28,000 more or less each. And today, they’re saying twice or more than twice as many. That’s why we say we are shocked,” Delgra said.
“The number we heard today… These are the data we’ve been trying to get since last year, because we need to understand precisely the issue of accountability,” he added.

READ: DOTr: Grab, Uber must follow rules

Uber’s public policy director Damian Kassabgi for his part said as much as 60 percent of Uber drivers do not go full time, and that only less than 10,000 vehicles drive for the ride-sharing services at any point.

He said the sheer number of registered Uber vehicles in Manila does not mean it is equivalent to one ride-sharing car per one taxi, belying criticisms that the deluge of transportation network service vehicles worsened the traffic in the metropolis.
“We seem to be getting stuck to the numbers, this and that. I want to make it clear, that one taxi is not equivalent to one ride sharing car… What’s relevant is how many cars are at any one point,” Kassabgi said.
He added that Uber only deploys enough number of vehicles to meet the riders’ demand.
“60 percent of our drivers do not see themselves as full time drivers. Many drive for less than 10 hours a week. One taxi car is equivalent to one ride sharing car is simply not true.. It’s important not to get stuck on the numbers here,” he added.
Cu added that Grab only deploys enough vehicles to meet the demand numbering around five percent.
“As of now the numbers we accredited, they don’t ply the roads on an hourly basis…. If we don’t grow supply by three percent a week, then there would be passengers who would not get a ride,” Cu said. IDL

関連記事

🌍🎒 🚖シニアバックパッカーの旅 2018年9月12日 チームネクストモスクワ調査⑥ モスクワ市交通局等

モスクワ市の国際局の取り計らいで交通局及び観光局を訪問し、意見交換した。観光局からは最近のモスク

記事を読む

no image

動画で考える人流観光学 観光活動論 運転手付きレンタカー

https://tabitaku.co.jp/?gclid=CjwKCAjw36GjBhAkEi

記事を読む

no image

中東のタクシーの「エンゲイジ(貸切)」は逆転の発想 

2月に予定していた中東、バルカン旅行を5月に延期した。 自己手配なので、予約のサイクルが狂うと全体

記事を読む

<中国人白タク>横行も検挙困難…スマホ決済で 数千人登録 8/27(日) 9:00配信 毎日新聞

下記記事がようやく一般紙でも出てきたが、既にブログで数回紹介した通りである。取引が中国内で完結してい

記事を読む

動画で見る世界人流観光施策風土記 シェアリング・エコノミー論議の方向性 ~貸切と乗合の相対化~

1 シェアリング・エコノミー論の登場 (1) 人流市場のシェアリング・エコノミー論 1970年代

記事を読む

🌍🎒 🚖シニアバックパッカーの旅 11月3日 チームネクスト合宿 in ニューヨーク 3日目

外が明るくなってきてきてから、散歩に出かけた。かねてより行ってみたかった、プラザホテルの中を見学。や

記事を読む

🌍🎒 🚖シニアバックパッカーの旅 動画で見る世界人流観光施策風土記 2016年11月1日 チームネクスト合宿 in ニューヨーク 1日目

チームネクストでニューヨーク合宿を行った。メンバーにタクシージャパンの熊沢氏が参加されたので、ロンド

記事を読む

no image

鳥取市の三時間乗り放題1000円タクシー(外国人観光客用)

鳥取市の三時間乗り放題千円タクシーは、通常のメーターでは一万五千円はかかるタクシー料金を、法定限度額

記事を読む

🌍🎒 🚖シニアバックパッカーの旅 動画で見る世界人流観光施策風土記 2016年11月2日 チームネクスト合宿 in ニューヨーク 2日目 夜のバスツアー 

旅行の手配をしてくれたJTB職員の勧めで、夜のニューヨーク観光バスツアーに参加した。

記事を読む

no image

東京交通新聞 2021年5月投稿原稿 タクシー運賃等とパック料金の関係を理解するには

特別寄稿 タクシー運賃等とパック料金の関係を理解するには ㈱システムオリジン 人流

記事を読む

PAGE TOP ↑