パリでUber反対デモ BBC報道
パリでは、来年から内務大臣が、Uberによる自家用車を利用した有償運送を禁止する方針であると報道されています。企業の相乗り(有償?)もだめになるようです。
日本ではそもそも自家用自動車による有償運送は許可が要りますから、諸外国のようなトラブルは発生しません。日本の問題は地域交通の権限が国にあるということで、先進諸国では自治体の権限です。日本でもようやく自家用車の有償運送の権限を自治体に委譲できる制度がスタートしましたから、案外、Uberも日本の方が合法的に開始できるのではないでしょうか。
Uber taxi service faces Paris protests as roads blocked 15 December 2014 Last updated at 10:17
(http://www.bbc.com/news/business-30476503)
Taxi drivers are blocking some roads around Paris and at airports in protest at the taxi-booking service Uber.
The demonstration came as France’s Interior Ministry said it would ban UberPop, the company’s carpooling service, from 1 January.
Uber customers can summon taxi rides from a smartphone app, but the company has faced protests across the world.
Critics say UberPop is in reality a standard taxi service, and want the company’s whole operation banned.
Interior Ministry spokesman Pierre-Henry Brandet told French TV that new laws would ban services like UberPop.
“It illegal to offer this service but additionally for the consumer there is a real danger,” Mr Brandet told iTELE, according to a report by Reuters. He cited concerns about whether some taxi operators are fully insured.
‘Important moment’
In a statement, the president of the union Taxi de France called on taxi drivers to react with “fervour and firmness to this injustice”.
“Come out in mass to defend our work, it’s an important moment,” president Ibrahim Sylla said.
Also on Monday, a regional transport authority in Belgium said it would support a taxi firm which has mounted a legal challenge against Uber alleging unfair competition.
Founded in 2009 in California, Uber has become a popular transport alternative to traditional taxis in cities across the world.
Uber charges a commission for each ride, but fees charged by the service’s drivers are generally lower than normal taxis.
関連記事
-
タクシージャパンのライドシェアに関する記事(労組関係)
タクシージャパンで、戸崎肇氏及び国際運輸労連ロンドン本部内陸運輸部長浦田氏の講演内容の紹介記事を読ん
-
London Car Dispatch App Report ④ Dispatch app business of Addison Lee
In Addison Lee Corp. we got the explanation from M
-
🌍🎒 🚖シニアバックパッカーの旅 2019年9月11日 チームネクスト 清華大学やDiDiで考えさせられた無人運転車
筆者の参加しているタクシー事業者等の研究グループ(チームネクスト)で、恒例の海外視察に参加した。
-
メディアやセミナーに踊らされるMaaS
Mobility as a Service(MaaS)とは、運営主体を問わず、情報通信技術を活用
-
London Car Dispatch App Report ② Dispatch app business circumstances of London
Taxi system in London as compared to Japan's taxi
-
🌍🎒 🚖シニアバックパッカーの旅 韓国、台湾、香港等 運転手付きレンタカー制度の活躍 旅宅便(日本)は運行管理形式
済州島に行く機会があり、下調べをしているうち、運転手付きレンタカー制度が韓国には存在することに気が付
-
配車アプリー今年を総括するー総合生活移動サービスの将来
配車アプリが登場した当初はネット社会では大歓迎で、Uber等の企業評価額も天井知らずでした。欧州でタ
-
『日本のタクシー産業』(太田和博等編著)の読後感想
表記著作物は日本交通学会で表彰されており、目を通してみたが、 タクシー協会関係者を交えた勉強会をも
-
ライドシェア(Lyft)容認の際のニューヨーク市交通委員会委員長のテレビ発言
Lyftがニューヨークで認められた際のニューヨーク市交通員会委員長(女性)のCNBCのテレビ出演での
-
『タクシー定期券』の専門誌報道について
2016年8月29日の東京交通新聞に「タクシー定期券」の報道がなされていた.定期「券」に問題があるの