*

観光で中国に追い抜かれる日 Space tourism not far off, rocket maker says

公開日: : 新しい人流商品

CHINADAILYの記事  2000万円払えばだれでも2028年に宇宙観光ができる予定 
http://www.chinadaily.com.cn/a/201806/19/WS5b283d30a310010f8f59d794.html

The China Academy of Launch Vehicle Technology is known as a prestigious developer of carrier rockets, but in the near future, it may acquire a new tag: China’s first space tourism provider.

Engineers at the academy in Beijing’s southern outskirts are designing a new spacecraft to send anyone willing to pay $200,000 to $250,000 on a suborbital journey to get a magnificent view of the stars and experience weightlessness, according to the academy, part of China Aerospace Science and Technology Corp and the country’s largest rocket maker.

According to the plans, the reusable spacecraft, expected to enter service around 2028, will look like a fixed-wing aircraft without a vertical stabilizer-the upright fin at the tail-and be propelled by a rocket engine. It will blast off vertically like a typical carrier rocket but make a horizontal landing on a runway like an ordinary plane, according to the academy.

It will operate in accordance with preset programs, with no pilot or controllers inside the spacecraft.

With an inside area of more than 10 square meters, the spacecraft will be able to carry at most 20 travelers to an altitude of more than 100 kilometers, about 10 times the cruising altitude of a commercial jetliner.

Passengers would stay there for over 10 minutes of sightseeing during the half-hour flight, according to the academy. They could see distant stars and Earth’s contours through the windows, experience moments of weightlessness like astronauts, and perhaps even carry out scientific experiments.

Zhao Jianbo, an engineer in charge of the program, said participants would need to undergo training sessions for several weeks at Chinese space establishments to get ready for the effects of gravitational acceleration and weightlessness.

“They will not need to wear spacesuits during the journey because there will be oxygen and life-support instruments inside the spacecraft,” he said.

Project manager Han Pengxin said the spacecraft will be safe and reliable since it will employ the academy’s cutting-edge technologies.

Passengers would have to be between ages 18 and 65 and have neither heart disease nor hypertension, he said.

Cai Qiaoyan, a senior researcher of reusable spacecraft at the academy, said maintaining the space tourism spacecraft would be easy, so it could be used for frequent flights.

“After one flight, our engineers will only need to make some simple examinations of the spacecraft and refuel it, which could be done in as little as two days, and then the spacecraft could be used for a new flight,” he said, adding that such a spacecraft could make some 50 flights before being retired.

Globally, seven people have rocketed into space at their own expense. The trips were arranged by Space Adventures, a space tourism company in the US state of Virginia, and the tourists were passengers aboard Russian carrier rockets and spacecraft.

Dennis Tito, an engineer and multimillionaire from the United States, was the world’s first space tourist.

Together with two Russian cosmonauts, Tito joined the Russian Soyuz TM-32 mission on April 28, 2001, and spent nearly eight days in space, orbiting Earth 128 times after receiving extensive training in Russia and reportedly paying $20 million for his journey. He also was the first self-financed visitor to the International Space Station.

In addition to the Chinese academy, several foreign space firms like the US’ Blue Origin as well as Virgin Galactic of the United Kingdom have been developing reusable spacecraft for suborbital tourism, which has yet to become a reality.

関連記事

no image

21世紀を考える会「仮想通貨の現状」岩下直之京都大教授の話を聞く 2018年4月20日

Bitcoinの発掘の仕組み 256ビットの最初の30個は零が続かなければらないという約束。ハッシュ

記事を読む

no image

ホテルアセッセトマネジメントとAirbnb  人の移動の自由・労働者の囲い込みと専門職大学の在り方

これも機能分化である。運送機能の分化を考えてきたが、宿泊機能も分化している。オーナーとオペレーターへ

記事を読む

no image

看中国 予定原稿① 11月22日用

①日本での運送法体系についてお聞かせてください 中国人に教えるようにわかりやすく答えていただけます

記事を読む

タクシー「車庫待ち営業」の規制緩和の必要性

通訳案内業が、これまでのように自家用車を使用できれば、車と運転手の提供を一体的には行っていない(つま

記事を読む

no image

『聖書、コーラン、仏典』 中村圭志著 中公新書  メモ書き

福音書の示すイエスの生涯はほとんどの部分が死の前の2,3年前の出来事 降誕劇は神話 ムハンマドの活

記事を読む

運送機能の分化に対応した旅行商品の創成

レンタカー会社から高級車を借り上げ、多国語を操るカリスマ運転手を派遣してもらい、その他のサービスを組

記事を読む

着地型商品 運転免許取得旅行等のコンプライアンス

話題⓵ LAWSONに運転免許に関し、web掲載の合宿免許のチラシが置いてあった(2年ほど前の

記事を読む

no image

「相乗り」「乗合」ライドシェア及びタクシー乗り放題制度(「タクシー定期券」)に関する大いなる誤解

2001年『モバイル交通革命』を出版したときに、乗り放題制度を提唱し、その前提にはライドシェアを置い

記事を読む

no image

「タクシーの観光地におけるルート別運賃制度」が通達において設定されていること

運輸省自旅一〇五号 平成八年六月二一日 各地方運輸局自動車(第一)部長・沖縄総合事務局運輸部

記事を読む

no image

『中国ライドシェア競争はすでに終結、米国Uber「外資本土化不成功」の魔手に阻まれる』

記録代わりに次の記事を掲載しておく。日本の状況がどういう状態かも理解できるであろう。国内市場を守るこ

記事を読む

no image
保護中: quora 知られていない歴史上の出来事の中には、知る価値のあるものがあるのでしょうか? 第二次世界大戦後に行われた米兵による日本の民間人への大量レイプである。

以前にもこれについて書いたことがあるが、その程度や実際に如何程酷かっ

no image
QUARA コロナ対処にあたってWHO非難の理由にWHOの渡航制限反対が挙げられていますが、これをどう思いますか?

渡航制限反対は主に「中国寄りだから」という文脈で語られています。しか

no image
Quora イギリスが中国にアヘンを売ったのは有名です。あるイギリス人の言い訳が、アヘンを売り始めた頃中国には麻薬の売買を禁止する法律が無かったから問題ない。これ真実ですか?それにしても犯罪者の理屈ですよね?Asakawa Kozo 

イギリスが中国にアヘンを売ったのは有名です。あるイギリス人の言い訳が

no image
Quora  漢字が日本に来た頃、日本に中国語を話す人はいたのでしょうか?漢字は書き言葉ですが、漢字すなわち古代中国語を話す必要性は日本にあったのでしょうか?蔡 鸟 (Cai Niao),

漢字が日本に来た頃、日本に中国語を話す人はいたのでしょうか?漢字は書

no image
Quora 靴を脱ぐ 日本の一般的な家には絶対あるが、アメリカにはないものは何ですか?

日本の一般的な家には絶対あるが、アメリカにはないものは何です

→もっと見る

PAGE TOP ↑